Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עדכונים חשובים מלחמת חרבות ברזל / סוכות 2023

ניוזלטר 12 – נובמבר 2017

ניוזלטר 12 – נובמבר 2017

פורסם בתאריך: 23/11/2017

2017 חג הסיגד

חברים, בוגרים, ותורמים יקרים,

מלקם חג סיגד!

ראיון עם רונית מקונן: השכלה כמפתח להצלחה
תשוקתה של רונית ללמוד ולסייע לקהילתה היא מוחשית. היא מדברת מתוך שכנוע וחום על הערך של השכלה ועל רצונה לסייע לישראלים ממוצא אתיופי להתקדם בחברה הישראלית.
רונית נולדה בישראל והיא נולדה למשפחה שגידלה שבעה ילדים (שש בנות ובן). היא הייתה הראשונה במשפחתה שנולדה בארץ. בדצמבר 1990, עלתה משפחתה לישראל במבצע שלמה וחיה במרכז קליטה בבאר שבע עד שהיא הייתה בת ארבע. יש לה זכרונות נוגעים ללב מהתקופה ההיא והיא מתארת בחיבה את חול המדבר שנכח בכל מקום בעת ילדותה.
היא ממשיכה ומפרטת כיצד האיזור ההוא הפך לשכונה חדשה, "שכונה אמיתית" עם עולים רבים. אמה לא רצתה שהיא תלמד בפנימיות כפי שעשו רבים מעמיתיה, במסגרות דתיות. רונית מספרת בחיבה על חוויית העליה שלה באמצעות הסיפורים של הוריה. היות שהיא בעצם נולדה בארץ, היא חשה שקיים פער בין חוויותיה מהילדות לבין אלה של אחיה שנולדו באתיופיה. הדוגמה שהיא נותנת היא נישואיה של אחותה הגדולה באתיופיה בגיל צעיר והעובדה שאף אחד כאן בישראל לא היה מסוגל או מוכן להבין את המציאות ההיא.
רונית גאה בקשר שלה עם משפחתה והיא מתגעגעת לאביה שנפטר בשנה שעברה. משפחתה של אמה עלתה לארץ עוד קודם לכן וכך הייתה להם תחושת בטחון בזכות הקשרים שהיו להם עם ישראלים ותיקים.
לאחר התיכון, רונית התנדבה בשנת שירותה במסגרת "מרכז מעשה" הפועל לסגירת פערים בין תלמידים בפריפריה ובמרכז הארץ. היא התנדבה בחדרה למשך שנה אחת עם תלמידי חטיבת הביניים בחינוך המיוחד וסייעה בהוראת קרוא וכתוב ובהקניית כישורים בסיסיים מתקנים. היא נזכרת שזו הייתה עבודה מעניינת ומאתגרת, מכיון שלתלמידים היו בעיות התנהגותיות אמיתיות. כמעט 80% מהילדים הגיעו מרקע אתיופי או קווקזי. בנוסף, רונית עבדה עם נערות בסיכון בתכנית לאחרי שעות בית הספר שנועדה למנוע מנערים להסתובב ברחובות בשעות אחר הצהריים והערב. הבנות היו בגילאי 11-17 והן באו ממשפחות שהיו מוכרים במחלקת הרווחה.                
בעת שירותה הצבאי שירתה רונית בגדנ"ע במשך שנה וחצי בקרית ים. היא הוצבה בבית הספר "מפתן" לבני נוער בסיכון בגילאי 11-18. בשעות אחר הצהריים גם נהגה להתנדב עבור בני נוער אתיופיים.
כעבור כשנתיים, היא התחילה ללמוד עבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון בנגב, שם נאלצה לבחור בין לימודי עבודה סוציאלית ו/או חינוך, שני תחומים שמשכו אותה במידה רבה. באותה תקופה, היא נפגשה עם נאוה, יועצת בתכנית סטארט אפ "להצלחה" בבאר שבע. הן דנו על נקודות החוזק והאופציות שעמדו לפניה. כיום, רונית נמצאת בשנה השלישית של לימודיה והיא מתנדבת בתכנית סטארט אפ "להצלחה", ונהנית מהתרומה שלה לקהילה. תפקידה קשור בייעוץ לישראלים ממוצא אתיופי על האופציות הפתוחות לפניהם לקידום השכלתם. היא מתמודדת עם שאלות הנוגעות למספר הסטודנטים האתיופים הלומדים באוניברסיטה והיא עובדת קשה כדי לשכנע סטודנטים להתגבר על הפחד שלהם מפני שינוי ולהתקדם בחייהם באמצעות השכלה אקדמית.
היא עובדת בצמוד לסטודנטים ומשוחחת איתם על דאגותיהם. היא מציעה תמיכה ועצות מעשיות ורואה את עצמה כמודל לחיקוי.
רונית אסירת תודה שלמדה על קרן חנן עינור ורואה בארגון שותף בהצלחתה.
היום, רונית מתנדבת במקלט לנשים מוכות, מתנדבת בתכנית סטארט אפ, וכעת היא מסיימת את התואר שלה בעבודה סוציאלית. רונית מתגאה במאמצים שהיא משקיעה בעבודה המשמעותית שהיא עושה ומקווה לראות שינוי משמעותי בעתיד.
אנו בקרן חנן עינור ובתכנית סטארט אפ רואים את הצלחתה כעדות לכוחה של ההשכלה כמפתח לשינוי חברתי ומשבחים את רונית על חזונה ועל המחויבות שלה למען קהילתה.

עיזרו לנו ותרמו היום

עזרו לנו לחזק וליצור דור עתיד איכותי , יחד נוכל להעניק עתיד טוב יותר.