Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עדכונים חשובים מלחמת חרבות ברזל / סוכות 2023

ניוזלטר 20 – יולי 2019

ניוזלטר 20 – יולי 2019

פורסם בתאריך: 03/07/2019

קיץ 2019

רבקה אברה
 רבקה מפיצה תחושה מדבקת של אופטימיות, בטחון עצמי והערכה כשהיא מדברת. קל להבחין שהיא גאה בשורשים שלה ונחושה לשמש מודל לחיקוי עבור חברי הקהילה שלה.
כשאני שואל אותה אם יש משהו שנגע בה ושהיא הייתה רוצה לחלוק מלימודיה בשנה שעברה, היא לא משתהה לרגע, לא מהססת. החזון והמודעות העצמית שלה מרשימים מאוד.
רבקה מסבירה שחוץ מהיומיים שבהם היא לומדת, היא משתתפת גם בתכנית של יום בשבוע – תכנית שלטענתה היא לא הייתה יכולה להיות חלק ממנה לולא קיבלה את המלגה מקרן חנן עינור. בנוסף, היא נוסעת מביתה בחיפה למכללה בהרצליה מספר פעמים בשבוע. היא מייחסת את הגישה הקלילה שלה כלפי הנסיעות בעיקר למלגה ולתמיכה הנוספת שהיא מקבלת: "הידיעה שאנשים תומכים בי נותנת לי את השקט הנפשי שאני זקוקה לו כדי להתרכז בלימודים ובקריירה העתידית שלי".
הלימודים במרכז הבינתחומי יוקרתיים ביותר. רבקה לומדת באנגלית בלבד ונחשפת לסטודנטים המגיעים מתרבויות ודתות רבות ושונות. האווירה הבינלאומית היא כמו קולאז' שבמסגרתו היא יכולה ללמוד מהמון דעות ונקודות מבט שונות העוסקות בנושאים שהיא מאמינה בהם. היא עוצרת לרגע ומודה: "עצם העובדה שאני יכולה ללמוד באנגלית זה דבר מיוחד עבור ישראלית אתיופית. זה מקור לגאווה".
רבקה משתפת אותי בכך שהיא הייתה עדה לפיגוע לפני שנים רבות, וכמה האירוע הטראומטי הזה שינה את חייה באופן ממשי. לדעתה, העובדה שהיא הייתה עדה לכך העלתה אותה בדרך עקיפה או ישירה על המסלול שהוביל אותה ללימודיה כעת, לכיוון הנוכחי של חייה.
הלימודים בתחום של דיפלומטיה וקונפליקטים מרגישים לה טבעיים לגמרי, כמו ייעוד, והיא תמיד ידעה שהיא רוצה ללמוד את התחום. היא נזכרת באירועים מעברה ומספרת שבדרכה שלה היא תמיד עשתה "הסברה", אך ללא כלים מקצועיים. במסגרת לימודיה, היא לומדת איך לשלב את ההסברה האישית שלה עם גישה אקדמית ומקצועית יותר.
"ההשתתפות בתכנית הזו הפכה למי שאני, לזהות שלי. אני מרגישה צורך לייצג את עצמי ואת המדינה שלי, לא רק מבחינה אישית אלא גם מבחינה מקצועית." בהמשך היא מספרת שיש לה תפקיד כפול ביחס לרבים מחבריה ללימודים, משום שהיא מרגישה שהיא יכולה לעזור לאנשים בזירה הבינלאומית להבין מה זה אומר להיות גם אתיופית וגם ישראלית.
לטענתה, אם הקהילה האתיופית הולכת להשתלב באמת בחברה הישראלית ולהשיג שוויון בצבא, בכוח העבודה ובחברה הכללית, השינוי החברתי יכול לבוא רק דרך השכלה. היא מודה לקרן עינור עבור הסיוע שהיא מעניקה לדור של ישראלים להשיג תארים אקדמיים ולהפוך למודלים לחיקוי עבור הדור הבא.
היא מסכמת בכך שהיא משתפת כמה היה זה משמעותי וחשוב עבורה לקבל את המלגה הזו. "זו זכות ללמוד בתכנית כה מכובדת". ההשתתפות שלה בתכנית יצרה עבור אנשים הזדמנות לראות בה כשווה בין שווים במקום לרחם עליה. שכן, כפי שהיא מעידה "יש לי כל זכות להיות כאן. אני יכולה ללמוד ולהצליח באותה מידה, אם לא טוב יותר מחבריי ללימודים. אני רק זקוקה למעט תמיכה לאורך הדרך."
היא מודה למשפחת עינור באופן אישי על שהאמינו בחזון ובמוטיבציה שלה ומקווה שאנו רואים בה מודל לחיקוי. "תמיכת המשפחה והקרן העניקה לי דחיפה נוספת להצליח בלימודים ובחיים".

עיזרו לנו ותרמו היום

עזרו לנו לחזק וליצור דור עתיד איכותי , יחד נוכל להעניק עתיד טוב יותר.