Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עדכונים חשובים מלחמת חרבות ברזל / סוכות 2023

ניוזלטר 29 – יולי 2020

ניוזלטר 29 – יולי 2020

פורסם בתאריך: 29/07/2020

ההרשמה השנתית

חברים, סטודנטים ובוגרים יקרים,

במהלך זמנים מאתגרים אלו, קרן חנן עינור מודה לכם על השותפות המתמשכת שלכם ומאחלת לכם בריאות איתנה!

רוב הסטודנטים שלנו סיימו את המבחנים שלהם ואנחנו ממשיכים להעניק להם מלגות, הדרכה וליווי בהכנה לשנת הלימודים
האקדמית הבאה בעקבות המצב, חצי מהסטודנטים שלנו מובטלים והם זקוקים לעזרתינו יותר מתמיד!

מסע של אומץ והקרבה
 ע.מ., בת 47, נשואה ואם לשישה. 
ע' היא צנועה ועובדת חרוצה, המתגברת על קשיים עם חיוך. בימים אלו היא סטודנטית שנה ב' לסיעוד באוניברסיטת חיפה. כאשר היא משתפת אותי ברקע שלה ובסיפור עלייתה לארץ היא בטוחה ושאפתנית יותר, ואני יכולה לדמיין אותה בתור ילדה בת עשר בשנת 1984 בסודאן. הסיפור שלה כרוך במאבקים, סכנות, פרידות, אומץ בלתי נתפס ובסופו של דבר, מסע של "ניסים רבים", כדבריה, בשיבתה לציון.
משפחתה עזבה את הכפר שלה באתיופיה בחשאי, באישון לילה ונתקלה בהתקפות של שודדים, סבלה ממחסור במים ובמזון, איבדה את דרכה בדרך וניצבה בפני סכנות נוספות לאורך מסע עם חמישה ילדים קטנים נוספים ואמא שהייתה בשבועות האחרונים של הריונה. היא מתארת בפרוטרוט את הניסון להגיע לרכבת האווירית ואת עוגמת הנפש והפרידתה ממשפחתה כאשר היא, אימה והרך הנולד נפלו ממשאית ההובלה בדרך למסלול ההמראה.
בעודה מתארת את האחריות החדשה שנפלה בחיקה, סיוע לאימה ולרך הנולד בנסיבות בלתי נתפסות, דמעות חונקות את גרוני. איכשהו אביה, יחד עם אחיה הנוספים, הופרד מהן. היא נדרשה לגייס אומץ לב וכוח נפשי אדיר בגיל כל כך צעיר. סיפורה מסתיים ומתחיל מחדש כעבור כשמונה חודשים, כאשר היא נפגשת עם משפחתה בארץ ויכולה כעת לממש את חלומם לשוב לציון לאחר אלפיים שנות גלות.
אנחנו קופצות קדימה לשנת 2020. ע' עובדת במרפאת "טיפת חלב" . היא בחרה ללמוד תואר אקדמי, על מנת להשתלב טוב יותר בתפקיד ניהולי במקום עבודתה. היא עובדת חרוצה להפליא ודבקה בהצלחה בכל מחיר.
היא מתארת את הסמסטר הראשון כמוצלח מאד. הוא עבר בצורה חלקה והיא לא נתקלה בקשיים משמעותיים כלשהם, תוך איזון בין לימודים, עבודה ומשפחה. היא עברה את כל המבחנים שלה, מלבד מבחן באנגלית מתקדמת, אשר הפך עתה לאתגר המרכזי שלה. היא אומרת שהקושי המשמעותי היה ללמוד שפה חדשה שאף פעם לא למדה ומעולם לא עשתה בו שימוש קודם לכן. היא קוראת כמה שניתן באנגלית ומשלימה זאת בשיעורים נוספים על מנת לשפר את מיומנויות השפה שלה.
הסמסטר השני החל בקורסים מקוונים בשל נגיף הקורונה. היא מודה בקושי עם המעבר החד משיעורים פרונטליים לשיעורים מקוונים, הכולל מספר גדול יותר של עבודות להגשה, מבחנים מקוונים והקושי להתמודד עם לימודים ומשפחה בו-זמנית.
ע' לא מוותרת לעצמה. היא מקדישה יותר זמן ללימודיה ומבינה שעכשיו זה הזמן להתמודד עם לימודים בסביבה שהולכת ונהיית יותר דיגיטלית. היא מוקירה תודה עמוקה לקרן עינור על התמיכה הכלכלית המתמשכת. ע' מאד מעריכה את ההשפעה של המלגה עליה ועל חיי משפחתה בזמן לימודיה. אנו משבחים אותה על המסירות שלה ללימודיה, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, ועל יכולתה לג'נגל בין משפחה גדולה, עבודה ולימודים. היא באמת מהווה מקור השראה!

ההרשמה למלגות לשנת הלימודים תשפ"א
תפתח ב-18 באוקטובר ותסתיים ב-10 בנובמבר 2020.

עיזרו לנו ותרמו היום

עזרו לנו לחזק וליצור דור עתיד איכותי , יחד נוכל להעניק עתיד טוב יותר.