Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עדכונים חשובים מלחמת חרבות ברזל / סוכות 2023

ניוזלטר 8 – ינואר 2017

ניוזלטר 8 – ינואר 2017

פורסם בתאריך: 05/02/2017

טקס חלוקת מלגות תשע"ז 2016

שרה עינור ז"ל: חינוך לכל

ראיון עם צגה מלקו, יו"ר הקרן 
הדרך הטובה ביותר בה יכולתי להוקיר את שרה עינור ז"ל היה בעיני לראיין את צגה מלקו, יו"ר הקרן, חברה קרובה ואחת המלגאיות הראשונות של הקרן.
בפגישתנו צגה ניגבה דמעות והסבירה שמאוד קשה לה בכל פעם שהיא נזכרת בשרה. רק לפני מספר חודשים בנובמבר בזמן קריאת פרשת השבוע על  חיי שרה אימנו נפרדנו בצער משרה של קרן חנן עינור, אשת חזון.
עבור כולנו, צגה, משפחתה של שרה, דירקטוריון העמותה, הצוות וכל המלגאים מותה של שרה הוא עדיין טרי.
קווים מקבילים עלו, כשלווינו את שרה למנוחת עולמים, וחשבנו על שרה אימנו וכמה מתאים  היה ,שהיא בחרה לעזוב את העולם דווקא בפרשה זו.

צגה חולקת איתי רגעים רבים של חוויות שהיו לה עם שרה, שהייתה עבורה כמו אם, חברה ואשת חזון. אשה שחיה לפי העקרונות שלה גם בחייה האישיים וגם בחייה המקצועיים עד יומה האחרון.

מרגש לשמוע על הקשר הקרוב והחם שהיה לצגה עם שרה , קשר שנמשך מעל שני עשורים בשיחות טלפון יומיות, ביקורים שבועיים, אירועים משפחתיים, סודות שחלקו יחד – שתי נשים שלעולם תהיינה מחוברות.

כל יום שרה התקשרה לצגה לספר לה על חדשות ששמעה בקשר ליוצאי אתיופיה. הן היו משוחחות על הנושאים השונים, צוחקות וחושבות יחד על שיתופי פעולה אפשריים שיאפשרו שינוי והתפתחות של הקהילה.
עבור שרה החינוך היווה כלי לשינוי, דרך להצלחה בחיים והשראה לבניית מנהיגות.
הורים אקדמאיים , אמרה שרה, לעולם יהוו מודל לחיקוי עבור ילדיהם ובכך יעזרו בשילוב מיטבי של יוצאי הקהילה בחברה הישראלית.
הנדיבות של שרה לא הייתה בעניינם הכספיים, כפי שמדגישה צגה, אלא ביכולת שלה להעצים ולדרבן צעירים בעלי יכולות להתקדם. כפי שצגה אמרה:  " שרה נולדה לתת וקרן חנן עינור הייתה המכשיר דרכו יכלה לתמוך במנהיגי העתיד של ישראל".
 בכל מקום שצגה ושרה הלכו ביחד- בין אם לסרט, קונצרט או כל פעילות אחרת שרה תמיד דאגה שיהיה ייצוג לישראלים יוצאי אתיופיה. היא לא הסכימה אף פעם לקבל "לא" כתשובה. לדעתה יוצאי אתיופיה בישראל צריכים להיות מעורבים בכל תחום בישראל.
שרה ידעה למצוא דרכים חדשות ויצירתיות לשילוב כמו נהגי אוטובוס, אלופים בכדור-רגל, רופאים, חוקרים ואף משוררים.
שרה קראה להם "פורצי דרך" – הראשונים שהתחילו לעסוק בתחום חדש ופותחים את הדלת לבאים אחריהם.
בדרכה הנחרצת מצאה לכל אחד את מה שמתאים לו ! היא הייתה מלאת יצירתיות וידעה להקשיב לכל אחד. היא סיפקה תמיכה , לא רק לסטודנטים, אלא גם למשפחות שלהם.
כפי שצגה ציינה : "מסע חייה של שרה היה הקרן- בדרכה האופטימית והדואגת היא נתנה לכל סטודנט הרגשה שזה הבית שלו והמקום ממנו יוכל להגשים את החלומות שלו".

כשצגה מספרת על שרה, יש משהו מעורר השראה בזיכרונות הנשזרים זה בזו באהבה ובאופטימיות כמו העתיד של הסטודנטים של הקרן ובקהילה כולה.
שרה הייתה מאוד גאה בצגה ,מהמלגאיות הראשונות של הקרן, שהפכה בעצמה למודל עבור משפחתה , קהילת יוצאי אתיופיה ועבור החברה הישראלית כולה.
ובנה של צגה ששיחק רק לפני 22 שנה על השטיח בבית של שרה, כשצגה למדה, היום סטודנט ולומד רפואה…
דור לדור – צגה היא התגלמות כל מה ששרה האמינה ועבדה בשבילו.

מורשתה של שרה עינור תמשיך לחיות בקרב אותם סטודנטים בהם תמכה כל השנים. היא הייתה אישה מיוחדת, עם מטרה שידעה להגשים באהבה ולסחוף אחריה רבים מחבריה וממשפחתה.
וכפי שצגה אמרה לי שוב ושוב "זאת הייתה שרה שלנו".

אנו תקווה שזכרה של שרה יהווה אבן יסוד להמשך עבודתה של הקרן לעוד שנים רבות.

חברים בוגרים ותורמים יקרים,

מאז הקמתה בשנת ,1994 הקרן העניקה יותר מ3300 מלגות לסטודנטים מוכשרים בקרב הקהילה.  החזון שלנו הוא לעבוד ישירות עם יוצאי אתיופיה בישראל ולעזור ביצירת גרעין מנהיגותי המחויב גם לקהילה וגם לחברה כולה ולהעצים דור חדש להצליח ולשגשג בחברה הישראלית.
 קרן חנן עינור מעודדת אתיופים ישראלים להשיג מטרות אלה על-ידי הענקת מלגות למספר נבחר של סטודנטים כתמיכה בחינוכם, בנוסף לייעוץ אישי, תמיכה ועידוד לאורך תקופת הלימודים עד להשגת התואר.

טקס חלוקת מלגות תשע"ז
קרן חנן עינור גאה לשתף אתכם באירוע שנת ה- 23 להקמתנו. באירוע שהתקיים ביד בן צבי חולקו 178 מלגות לסטודנטים ישראלים יוצאי אתיופיה ב- 50 תחומי לימוד שונים מהם כמה חדשים .
הצלחנו השנה להכפיל את מספר המלגות לעומת שנה שעברה ומקווים להמשיך ולצמוח ולאפשר לעוד סטודנטים להנות מהמלגות שלנו.
הערב היה הצלחה גדולה וכלל אירוח ברוח התרבות האתיופית עם מאכלים , מוזיקה וריקודים בהובלתה של אביבה דסה, הדלקת נרות לכבוד חנוכה והרצאה מעוררת השראה מפי היו"ר של העמותה צגה מלקו ביחד עם חלוקת מלגות למצטיינים ולתחומים ייחודיים.הערב הזה הייתה הפעם הראשונה בה לא השתתפה אשת החזון ומייסדת העמותה גב' שרה עינור ז"ל. זכרנו את פועלה ואנו סמוכים ובטוחים שמורשתה ומורשת בעלה חנן עינור ימשיכו להאיר ולהוות מקור לצמיחה בכל אחד ואחת מהסטודנטים המדהימים שלנו במסעם ובהתקדמותם בחיים.

כמה עובדות מעניינות על הסטודנטים שלנו:
50 מהם גברים
128 נשים
 
96 נשואים
18 אמהות חד הוריות
64 רווקים
 
27 לומדים בהכשרות מקצועיות
107 לתואר ראשון
38 לתואר שני
6 דוקטורנטים או לימודים גבוהים אחרים כמו: רפואת שיניים, בריאות הציבור, משפטים ופילוסופיה
 
אנו מאחלים לכל הסטודנטים הצלחה השנה !

עיזרו לנו ותרמו היום

עזרו לנו לחזק וליצור דור עתיד איכותי , יחד נוכל להעניק עתיד טוב יותר.